Pagina's

I dit it!

weheartit.com










Sinds drie maanden ben ik weer fanatiek aan het hardlopen. Ik ben begonnen met twee keer per week twee kilometer rennen. Met moeite, weet ik nog. Langzaam heb ik het opgebouwd. Eerst 3.5 km. gevolgd door 6.5 en uiteindelijk 8. Nu, drie maanden later, zit ik op ongeveer 16 km. in de week verdeeld over drie keer hardlopen. Mijn conditie verbeterd en ik moet oppassen om niet te hard van stapel te lopen, omdat het zo lekker en vanzelf gaat. Ik merk dat ik het prettig vind om drie vaste dagen te hebben waarop ik loop. Op deze dagen 'verplicht' (want het omkleden/gaan is moeilijk) ik mezelf om te gaan. Er zit ritme in en structuur, daar hou ik van.

Ik heb al een tijdje een doel voor ogen: De Zomerklassieker van Brabant. Ik had alleen een dilemma. Ga ik de 4 mile of de tien kilometer lopen. Ik weet dat de vier mile zeker zal lukken en dat de tien nog een uitdaging zal zijn. Waar ga ik voor? Vandaag, na weer een acht km. te hebben gelopen, heb ik besloten voor de uitdaging. Het ging zo goed! Ik zat in een ritme en zou zo nog twee km. meer hebben kunnen lopen.

Voordat ik weer zou twijfelen heb ik mezelf zojuist ingeschreven voor de wedstrijd. Nu staat het vast. 26 juni ga ik om half vijf van start om als recreant tien kilometer te rennen. Mijn streven is om het binnen 60 minuten te lopen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten