Pagina's

Vandaag tot nu toe.

weheartit.com

Ik werd om 6 uur wakker door het fluiten van de vogeltjes buiten. Een heerlijk begin van de dag, ondanks het vroege tijdstip. Ik doezelde nog even verder in, liggend en half luisterend naar het getjilp. Een klein half uurtje later besluit ik om uit bed te gaan. Als ik vervolgens mijn rolgordijn omhoog doe en buiten de blauwe lucht zie kan mijn dag niet meer stuk. Ik doe mijn dakraam wat verder open en laat de frisse ochtend lucht naar binnen komen en ik ruik dat het geregend heeft vannacht.

Ik kleed me aan en ga naar beneden. Ik open mijn laptop, gevolgd door SPSS en het bestand Masterthesis1 en ik begin met typen. Langzaam vordert hetgeen waar ik gister een begin mee heb gemaakt. Het krijgt meer vorm en volledigheid. Om 9 uur neem ik een pauze. Ik houdt mijn ouders wat gezelschap, waarna ik mijn werkplaats verplaats van binnen naar buiten. Ik maak een smoothie voor mezelf die ik buiten in het zonnetje op ga drinken. Al drinkend valt mijn oog op onze moestuin. Hoe zou het daar mee staan, denk ik bij mezelf. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt en ik besluit er naar toe te lopen als mijn smoothie op is. Nog even nagenietend van wat ik net op heb loop ik naar de moestuin. Ik zie dat onze moestuin al tekenen laat zien van iets wat eetbaar moet worden. Op dat moment denk ik aan de smoothie met frambozen die ik net op had. Over een tijdje heb ik verse (verser kan niet!) biologische frambozen, rode bessen, bramen en aardbeien om te gebruiken in de smoothie of tomaat en komkommer voor door de net geplukte sla en peultjes, krootjes, prei en erwten als toevoeging op de avondmaaltijd. Ik kijk er nu al naar uit.

En nu? Nu ben ik buiten aan het bloggen (ja, echt ;) ) onder de parasol met alle spullen in de aanslag die ik nodig heb om mijn scriptie te schrijven. Op de achtergrond staat er een italiaans muziekje aan. Zeg nou zelf, het is toch geen straf om zo een scriptie te moeten schrijven. Het lijkt wel vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten