Pagina's

Boek: Een onweerstaanbaar CV

Vanmorgen kwam ik op het idee om even de bieb in te duiken en gewoon eens wat rond te neuzen. Wat ben ik blij dat ik die keuze heb gemaakt, ik liep namelijk met een glimlach naar buiten. Ik kon niet wachten om thuis te zijn, zodat ik het boek wat ik had gevonden kon gaan lezen. Het boek gaat over het maken van 'een onweerstaanbaar CV', wat ook gelijk de titel van het boek is.

In eerste instanties dacht ik dat het weer zo`n saai boek was over de standaard regels voor het maken van een CV. Ik had echter in een oogopslag gezien dat dit boek anders is. De voorbeeld CV`s die achterin stonden waren anders dan anders, gemaakt met veel creativiteit waar ik genoeg inspiratie uit kan halen.

Eenmaal thuis opende ik mijn laptop en ging aan de slag. Al lezend door het boekje kwam ik uitspraken tegen, waarvan ik nooit verwacht had dat ze in een boekje zouden staan wat uitlegt hoe je een goed CV kunt opstellen. Enkele van deze uitspraken zijn:

- Volg je hart en je talenten!
-Je verleden, met daarin alles keuzes die je hebt gemaakt en stappen die je hebt ondernomen, is een wezenlijk deel van jezelf. Alles facetten van dat verleden samen hebben jou gemaakt tot wie je nu bent. Het is dus ook dat verleden waar je met recht trots op mag zijn.
-If you can dream it, you can make it. Walt Disney
-Je wensen zijn een voorgevoel van dat wat je daadwerkelijk kunt realiseren. Goethe
-Dromen worden werkelijkheid op het moment dat we de moed hebben ze na te jagen.
-Durf uniek te zijn.
- Je moet weten en bedenken, dat jij, zoals jij bent, uniek bent op de wereld en dat er nooit iemand heeft geleefd, niet net zo was als jij, want als er ooit iemand was geweest, die net zo was als jij, behoefde jij er niet te zijn. Martin Buber

Na een middagje werk heb ik 2 CV`s die mij beide erg aanspreken. Ik vindt ze niet te creatief, want dat past niet bij mij als persoon en ook niet bij mijn beroep, maar ze hebben net dat beetje extra waardoor mijn CV er hopelijk op een positieve manier uitspringt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten