Pagina's

Voedsel: Ijsthee




Ik weet niet hoe ik op het idee ben gekomen, maar afgelopen week heb ik een aantal keer ijsthee gemaakt. Als echte thee liefhebber vraag ik mezelf af waarom ik hier niet eerder op gekomen ben! In de zomer miste ik altijd het thee drinken. Ik vind warme thee drinken met 25 graden buiten niet echt een succes. Dat is nu dus verleden tijd. Het is erg makkelijk om te maken en er valt veel mee te variƫren. Het is even zoeken geweest naar wat ik lekker vind, maar ik heb nu wel een favoriet gevonden. Hieronder het recept van de ijsthee die ik tot nu toe het lekkerst vond.

Recept

Benodigheden:
2 liter water
3 zakjes thee (earl grey) voor 1 kopje thee
Een halve citroen in partjes gesneden
1 groot blaadje munt (deze is uit eigen thuis, als het munt uit de winkel is zou ik 2 blaadjes nemen)
Sap van 1 perzik (kan ook met ander fruit)
1 flinke schep suiker

Bereiding:
Kook het water. Snij ondertussen de citroen in partjes en doe dit samen met de munt, het sap van de perzik en de suiker een kom/glazen kan. Hang de thee zakjes in de kan en giet het water over deze ingrediĆ«nten. Laat dit een uurtje afkoelen en laat de thee goed trekken, doordat de thee afkoelt en ik hierna nog ijsklontjes erbij doe wordt de thee slapper dan normaal. Nadat de thee goed is getrokken kunnen de zakjes eruit gehaald worden. De kan met thee kan nu in de koelkast gezet om verder af te koelen.

Schenk na een aantal uur de thee in een glas, doe er wat ijsklontjes bij en maak het glas op met een partje citroen en een blaadje munt.

Nu alleen nog het warme weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten